Έκρηξη των κρατήσεων που έγιναν απευθείας μέσα από τα επίσημα sites τους, σημείωσαν τα ελληνικά ξενοδοχεία το 2021, καταγράφοντας σημαντική αύξηση στις διανυκτερεύσεις τους, αλλά κυρίως στους τζίρους και άρα στα κέρδη τους σε σχέση με το 2019.
Εντυπωσιακά ήταν τα στοιχεία για την πορεία των online απευθείας κρατήσεων των ελληνικών ξενοδοχείων τα οποία παρουσίασε η εταιρεία Webhotelier, ο μεγαλύτερος πάροχος της μηχανής κρατήσεων τουριστικών καταλυμάτων στη χώρα μας, η οποία έχει στο δίκτυο της σχεδόν 8.000 μέλη.
Τα στοιχεία παρουσίασε ο κ. Μάξιμος Τζάνος, επικεφαλής του B2B Department της WebHotelier, κατά τη διάρκεια της έκθεσης Xenia 2021 και στην εκδήλωση Digi Hotel, ο οποίος όμως εμφανίστηκε συγκρατημένα αισιόδοξος για την επόμενη σεζόν.
Σύμφωνα με τα στοιχεία ο τζίρος από τις απευθείας κρατήσεις το 2021, σε μια σεζόν που ξεκίνησε ουσιαστικά στα μέσα Ιουνίου, κατέγραψε αύξηση σχεδόν 20% και ανήλθε σε 340,5 εκατ. ευρώ, σε σχέση με το έτος ρεκόρ του 2019, που ο τζίρος ήταν 284 εκατ. ευρώ. Ο τζίρος αυτός, που έγινε μέσα σε μια αμφίβολη χρονιά και μέσα σε λίγους μήνες, ήταν διπλάσιος από την αύξηση των ίδιων των διανυκτερεύσεων, που ανήλθε σε περίπου 10% φέτος, σε σχέση με το 2019.
Η μεγαλύτερη άνοδος παρατηρήθηκε τον Αύγουστο που μας πέρασε, όπου τα ελληνικά ξενοδοχεία κατάφεραν να αυξήσουν τις απευθείας κρατήσεις τους και να πραγματοποιήσουν 51% περισσότερες διανυκτερεύσεις σε σχέση με το 2019, ενώ ο τζίρος του ίδιου μήνα ήταν ακόμα μεγαλύτερος κατά 53,7% και διαμορφώθηκε σε 113,4 εκατ. ευρώ.
Εντυπωσιακή ήταν και η αύξηση των τουριστικών γραφείων που έγιναν μέλη στην Webhotelier και αγόρασαν ξενοδοχειακά δωμάτια απευθείας από τα ξενοδοχεία. Έτσι σημειώθηκε αύξηση 10% στις κρατήσεις των τουριστικών γραφείων, με τον τζίρο τους να μεταφράζεται σε 45 εκατ. ευρώ, σε σχέση με το 2019 που διαμορφώθηκε στα 29 εκατ. ευρώ.
Όπως εξήγησε ο κ. Τζάνος η πολύ μεγάλη αυτή αύξηση του τζίρου οφείλεται σε διάφορους λόγους, όπως το ότι υπήρχαν φέτος μεγαλύτερες παραμονές, το γεγονός ότι αφορούσαν στην υψηλή περίοδο και οι τιμές των δωματίων ήταν πιο ακριβές, σε σχέση με το 2019 και βέβαια στο ότι πολλοί προορισμοί ήταν κλειστοί ή δεχόντουσαν μόνο εμβολιασμένους.
Σε ερωτήσεις που δέχθηκε ο κ. Τζάνος σχετικά με την πορεία του 2022 και το πώς θα εξελιχτεί αυτή η πολλά υποσχόμενη χρονιά, εξέφρασε την προσωπική του άποψη, τονίζοντας ότι πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα συγκρατημένοι. «Όλοι οι προορισμοί του κόσμου θα είναι πλέον ανοικτοί το επόμενο καλοκαίρι και οι έλληνες ξενοδόχοι θα πρέπει να προετοιμαστούν κατάλληλα. Στη Μεσόγειο δύο χρόνια τώρα, ήμασταν ουσιαστικά οι μόνοι ανοικτοί. Πλέον όμως και εφόσον θα ανοίξουν όλοι οι προορισμοί - που ο κόσμος έχει να τους επισκεφτεί δύο χρόνια - δεν θα μπορούμε να πουλήσουμε ούτε τόσο ακριβά ούτε τόσο εύκολα», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Αναφορικά με την πορεία των προκρατήσεων για την επόμενη χρονιά ο κ. Τζάνος τόνισε ότι υπάρχουν αυτή τη στιγμή προκρατήσεις, όχι όμως στο ρυθμό που υπήρχαν σε χρονιές προ πανδημίας, αφού πλέον οι περισσότερες κρατήσεις είναι της τελευταίας στιγμής. Μάλιστα αποκάλυψε ότι φέτος παρατηρήθηκε το φαινόμενο να φτάνουν οι πελάτες σε ένα προορισμό και να κλείνουν τα ξενοδοχεία τους αφού προσγειωθούν, ακόμα και για πολύ ακριβά καταλύματα. Και αυτό έγινε διότι δεν γνώριζαν αν τελικά θα καταφέρουν να φτάσουν, με τόσους ταξιδιωτικούς περιορισμούς που υπήρχαν.
Όπως εκτίμησε ο κ. Τζάνος, το 2022 αναμένεται να φέρει ακόμα μεγαλύτερη κίνηση στο κομμάτι των online hotel sales, λόγω των νέων συνθηκών και με τις μηχανές κρατήσεων (booking engines) να είναι πιο ισχυρές από ποτέ.