Ραδιόφωνο Live Επικοινωνία Χρήσιμα τηλέφωνα Φαρμακεία
Follow us
Σχολίασε την φωτογραφία 0 σχόλια
×

ΠΩΣ ΘΑ ΕΠΙΛΕΞΩ ΑΘΛΗΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΜΟΥ;

04/09/2024
459 Εμφανίσεις
0 Σχόλια

Γράφει ο Κωνσταντίνος Χατζηδαυίδ, Καθηγητής Προσαρμοσμένης Φυσικής Αγωγής

Ήρθε και πάλι ο Σεπτέμβρης και το μυαλό , εμάς των γονέων , είναι σε ποιες δραστηριότητες θα εντάξουμε τα παιδιά μας . 

Προσπαθούμε να προσαρμόσουμε το πρόγραμμα της εργασίας μας , το πρόγραμμα των άλλων εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων όπως  ξένες γλώσσες , καλλιτεχνικά , μουσική κά , με το πρόγραμμα της μια ή περισσότερων αθλητικών δραστηριοτήτων , επί ένα ή δυο παιδιά κατά κύριο λόγο , συνυπολογίζοντας την απόσταση από το σπίτι και τον χρόνο ανάμεσα στις δραστηριότητες .

Χαριτολογώντας ,  η οικογένεια χρειάζεται ειδικό software ,  για να συνυπολογίσει όλα αυτά τα δεδομένα . 

Για να μην αναφέρω και τα Σαββατοκύριακα , που η οικογένεια από το πρωί , μέχρι το βράδυ είναι γεμάτη υποχρεώσεις  , πάρτι γενεθλίων και υποχρεώσεις στις δραστηριότητες .

Στο τέλος της ημέρας  , η οικογένεια επιστρέφει εξουθενωμένη  στο σπίτι  και στην ουσία , δεν της απομένει χρόνος , να αναπτύξει  ουσιαστική επικοινωνία .

Τα  φυσιολογικά παιδιά , από την φύση τους , είναι κινητικά δραστήρια και επιθυμούν να συμμετέχουν σε όσες περισσότερες δραστηριότητες είναι εφικτό . Δεν είναι κακό . Εξάλλου η μεταφορά μάθησης  , μόνο ευεργετικά οφέλη θα έχει στην ψυχοκινητική εξέλιξη του . 


Αρκετοί γονείς , 


- Κατευθύνονται σε δραστηριότητα με κριτήριο τι αρέσει σε εκείνους  , ή εάν έχουν εκεί γνωστούς ή συμμαθητές κτλ . πχ πατέρας θα πάει το παιδί του ποδόσφαιρο ή στο μπάσκετ , γιατί αρέσει σε εκείνον ή ήταν παλιός αθλητής και όχι στο παιδί .

- Την απόσταση από τον χώρο που διεξάγεται η δραστηριότητα πχ ΄΄ πάμε σε ότι είναι πιο κοντά στο σπίτι ΄΄κά .

- Επίσης , αρκετοί γονείς έχουν τον ρόλο του προπονητή στα παιδιά τους , με αποτέλεσμα να προκύπτει σύγχυση ρόλων και αρκετές φορές λάθος ανατροφοδότηση .

- Θεωρούν ότι  , όσες περισσότερες δραστηριότητες  , τόσο και καλύτερα , προσπαθώντας να καλύψουν τις τύψεις , για  τον χαμένο χρόνο ,  που λόγω υποχρεώσεων , δεν περνούν με τα παιδιά τους .  

Για παράδειγμα , έχω συναντήσει παιδί ,  το οποίο φεύγει από την προπόνηση στο μπάσκετ  ,  πηγαίνει στην προπόνηση του ποδοσφαίρου  , συνεχίζει στο τένις και στο τέλος στον στίβο . Όλα αυτά σε μια μέρα , με την αιτιολογία ότι το παιδί παίζει και δεν κάθεται μπροστά από μια οθόνη .

Οι πολλές δραστηριότητες σε καμία περίπτωση , δεν υποκαθιστούν το ελεύθερο παιχνίδι . 

- Πιέζουν τα παιδιά τους να συμμετέχουν σε δραστηριότητες , ενώ εκείνοι , δεν αποτελούν θετικά πρότυπα συμμετοχής .


Eπομένως , πώς  θα επιλέξουμε την δραστηριότητα ή τις δραστηριότητες που θα ακολουθήσει το παιδί μας ;

Πριν όμως επιλέξουμε τη δραστηριότητα , πρέπει να εξηγήσουμε στα παιδιά μας  , ότι η άσκηση κάνει καλό στην υγεία μας , με πολλαπλά οφέλη στην σωματική και ψυχική  υγεία , στις σχολικές επιδόσεις και στην κοινωνικοποίηση .


- Aρχικά , το παιδί  , θα μας οδηγήσει στην δραστηριότητα που θα ακολουθηθεί και εμείς είμαστε υπεύθυνοι να το διευκολύνουμε προς αυτή την κατεύθυνση .

- Στη συνέχεια , εμείς οι γονείς είμαστε υπεύθυνοι , να επιλέξουμε το περιβάλλον που προσφέρεται η δραστηριότητα , δίνοντας βάση στα ποιοτικά της χαρακτηριστικά . 

- Να ρωτήσουμε  πχ , ποιος / ποια θα προπονεί το παιδί μας .  Εάν είναι απόφοιτος ΣΕΦΑΑ ή διπλωματούχος προπονητής  , εάν έχει εμπειρία κά  . 

Στις μικρές κοινωνίες  , είναι πιο εύκολο να συμβεί αυτό . Αλλά πλέον και στο διαδίκτυο  , μπορούμε να αναζητήσουμε πληροφορίες  . Καλό θα είναι στα βασικά μας κριτήρια , ειδικά στις μικρές ηλικίες , να αναζητούμε προπονητή , που έχει τα χαρακτηριστικά  ενός καλού παιδαγωγού . 

Γενικά , πρέπει να γνωρίζουμε , όλους τους ανθρώπους που θα έχουν σχέση , με το παιδί μας , στο πλαίσιο της ομάδας . Γιατί πέρα από τον προπονητή , το παιδί μας θα τύχει να έχει και με άλλους ανθρώπους επαφή  , παράγοντες , κάποιος υπεύθυνος/η που θα συνοδεύσει το παιδί μας σε έναν αγώνα κτλ .

Πολλές φορές , εμείς οι γονείς , ενθουσιασμένοι που το παιδί μας ξεκινάει την δραστηριότητα , αμελούμε να ρωτήσουμε τα βασικά και σημαντικότερα .

- Να εξετάσουμε κατά πόσο ασφαλής είναι ο χώρος άθλησης  , ανάλογα με την ηλικία του παιδιού .

- Επίσης , καλό θα είναι ,  να αξιολογήσετε την επικοινωνία  με τον προπονητή και το ευρύτερο περιβάλλον του σωματείου  , πχ  με το ΔΣ , ο τρόπος ενημερώσεων ,  στην ενημέρωση για επικείμενες δραστηριότητες , στον τρόπο καταβολής των  εισφορών κτλ .

- Να σταματήσουμε την σεξιστική διάκριση των αθλημάτων . Να μην ξεχνάμε , ότι δεν υπάρχουν αθλήματα για αγόρια και για κορίτσια . Δεν αποτελεί πρόβλημα , εάν το αγόρι μας , μας ζήτησε να πάει πχ μοντέρνο χορό ή το κορίτσι μας ποδόσφαιρο και άρση βαρών .


Ιδιαίτερα πριν την  προπόνηση , καλό θα είναι εμείς οι γονείς , να εστιάσουμε δίνοντας ανατροφοδότηση στην αξία της προσπάθειας και της δημιουργίας φιλιών , στην ευχαρίστηση του παιχνιδιού κά . 

Επιτυχία σε ένα σπορ , δεν είναι μόνο η νίκη  . Αφήστε στο παιδί σας , μια δοκιμαστική περίοδο και παρακολουθείστε ,εάν το παιδί , φεύγει ικανοποιημένο  με ενέργεια και ενθουσιασμό . 

Η επιλογή των σπορ είναι μια συνεχής διαδικασία δοκιμής και λάθους ,  αφήστε τα παιδιά σας να τη ζήσουν.  

Κλείνοντας , οι γονείς , για να αξιοποιήσουμε ευεργετικά τον χρόνο που περιμένουμε το παιδί μας να ολοκληρώσει μια δραστηριότητα ,  μπορούμε στον λιγοστό χρόνο που έχουμε , να  προγραμματίσουμε την προσωπική μας άθληση . Ας μην περιμένουμε στο αυτοκίνητο , ή έξω από το γήπεδο , αλλά ας πάμε ένα περπάτημα ή τρέξιμο , έστω και για 10 – 20 λεπτά . 


Ας μην ξεχνάμε , κανένας δεν γεννήθηκε για ένα συγκεκριμένο άθλημα  .

Ας δημιουργήσουμε πρώτα χαρούμενα παιδιά και μετά πρωταθλητές .

Καλή  σχολική χρονιά σε όλους μας . 

Η ανωνυμία είναι το καλύτερο κρησφύγετο δειλίας και χυδαιότητας!
Σχόλια 0

Πρόσθεσε ένα σχόλιο

× ExpImage

ΕΞΟΔΟΣ