Μία σημειολογική αντιπαράθεση μεταξύ του βασιλιά Καρόλου της Βρετανίας και του πρωθυπουργού Ρίσι Σούνακ φαίνεται πως πυροδότησε η πρωτοφανής κίνηση του ενοίκου της Ντάουνινγκ Στριτ 10 να ακυρώσει προ ημερών την προγραμματισμένη συνάντησή του με τον Κυριάκο Μητσοτάκη λόγω της αντιπαράθεσης για τα γλυπτά του Παρθενώνα.
Ο Κάρολος εμφανίστηκε στην COP28 φορώντας μία γραβάτα με τα χρώματα και το σύμβολο της ελληνικής σημαίας. Την ίδια γραβάτα μάλιστα φορούσε και κατά τη συνάντησή του με τον ίδιο τον Ρίσι Σούνακ, στο περιθώριο της COP28, αλλά και κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στη διάσκεψη κορυφής του ΟΗΕ για το κλίμα.
Όπως υπενθυμίζει το Reuters, ο Κάρολος σχετίζεται με την Ελλάδα μέσω του θανόντος πατέρα του, πρίγκιπα Φιλίππου, ο οποίος είχε γεννηθεί στην Κέρκυρα.
Πηγή του παλατιού του Μπάκιγχαμ που επικαλείται το διεθνές πρακτορείο πάντως υποβάθμισε τον συμβολισμό, λέγοντας ότι ο Κάρολος φορούσε επίσης την ίδια γραβάτα την περασμένη εβδομάδα, πριν από την κλιμάκωση της διαμάχης. Εκπρόσωπος του Σούνακ αρνήθηκε να σχολιάσει το γεγονός.
Και γαλανόλευκο μαντήλι
Βρετανικά μέσα ενημέρωσης σημείωσαν ότι, εκτός από τη γαλανόλευκη γραβάτα με το ίδιο σχέδιο λευκού σταυρού με την ελληνική σημαία, ο Κάρολος φορούσε ένα γαλανόλευκο μαντήλι που προεξείχε από την τσέπη του σακακιού του.
«Σε μια εβδομάδα κατά την οποίαν ο Ρίσι Σούνακ ακύρωσε μια συνάντηση με τον Έλληνα πρωθυπουργό για να πάρει “θέση” για τα μάρμαρα του Παρθενώνα, ο βασιλιάς Κάρολος φαίνεται ότι επέλεξε να φορέσει μια πολύ ενδιαφέρουσα γραβάτα όταν συνάντησε τον κ. Σουνάκ στο Ντουμπάι σήμερα», έγραψε ο βασιλικός συντάκτης της τηλεόρασης ITV, Κρις Σιπ, στην πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης X.
Η διαμάχη
Συμπυκνώνοντας σε λίγες λέξεις την ελληνοβρετανική διαμάχη για τα γλυπτά του Παρθενώνα, το Reuters υπογραμμίζει ότι «η Αθήνα έχει ζητήσει εδώ και καιρό από το Βρετανικό Μουσείο να επιστρέψει οριστικά τα γλυπτά ηλικίας 2.500 ετών που ο Βρετανός διπλωμάτης Λόρδος Έλγιν αφαίρεσε από το ναό του Παρθενώνα το 1806. Το μουσείο έχει δηλώσει ότι θα εξέταζε το ενδεχόμενο δανεισμού στην Ελλάδα μόνο εάν η Αθήνα αναγνώριζε την κυριότητα των γλυπτών από το μουσείο.»
ot.gr