Σε μια κατάφωρη παραβίαση των δικαιωμάτων των γυναικών αλλά και σε μια κίνηση που θέτει σε κίνδυνο τις ίδιες τις ζωές εκατομμύρια γυναικών και κοριτσιών έχουν προχωρήσει ομάδες κατά των αμβλώσεων, οι οποίες εδώ και χρόνια προωθούν χάπια για την "αντιστροφή" της έκτρωσης, σύμφωνα με μελέτη που ήρθε στο φως της δημοσιότητας.
Εκατομμύρια άνθρωποι, αναμεσά τους και δεκάδες χιλιάδες έφηβοι, έχουν έρθει σε επαφή με διαφημίσεις που προωθούν χάπια για την "αντιστροφή" της έκτρωσης, με τις Facebook και Google να έχουν αντλήσει τα διαφημιστικά τους κέρδη από την προώθηση ενός αντεπιστημονικού και επικίνδυνου για την υγεία των γυναικών προϊόντος.
Το Facebook έχει προβάλει διαφημίσεις με χάπια που υπόσχονται την "αντιστροφή" της άμβλωσης 18,4 εκατομμύρια φορές από τον Ιανουάριο του 2020, σύμφωνα με έκθεση του Κέντρου Αντιμετώπισης Ψηφιακού Μίσους (CCDH) προωθώντας μια "μη αποδεδειγμένη, αντιδεοντολογική και επικίνδυνη διαδικασία".
Με τη σειρά της και η Google εμφανίζει τις εν λόγω διαφημίσεις σε περισσότερα από τα τέσσερα πέμπτα των αναζητήσεων που σχετίζονται με την άμβλωση σε πολλές πόλεις των ΗΠΑ, για όρους αναζήτησης όπως "ανεπιθύμητη εγκυμοσύνη" και "χάπι αμβλώσεων", σύμφωνα με την έρευνα του CCDH.
Πρόκειται για διαφημίσεις που προωθούν μια μη αποδεδειγμένη επιστημονικά χρήση υψηλών δόσεων της ορμόνης προγεστερόνης για να "ανατρέψουν" τα αποτελέσματα της λήψης μιφεπριστόνης, ενός από τα φάρμακα που χρησιμοποιούνται στις αμβλώσεις από τους γιατρούς.
Σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύτηκε στο New England Journal of Medicine, για το συγκεκριμένο σκεύασμα απουσιάζουν "ιατρικά στοιχεία που να αποδεικνύουν την ασφάλεια και την αποτελεσματικότητα της θεραπείας" και η χρήση του μπορεί να οδηγήσει σε επικίνδυνες αιμορραγίες.
Παράλληλα, σε οκτώ πολιτείες των ΗΠΑ απαιτείται από όσες γυναίκες ζητούν να προχωρήσουν σε έκτρωση να τους δοθούν πληροφορίες η οποίες αναφέρουν πως μια τέτοια "αντιστροφή" αποτελεί επιλογή. Αυτοί οι νόμοι, όπως αναφέρουν οι συγγραφείς της μελέτης, "ουσιαστικά ενθαρρύνουν τις γυναίκες να συμμετάσχουν σε ένα πείραμα χωρίς καμία παρακολούθηση".
Όπως αναφέρει ο Guardian, ο Imran Ahmed, διευθύνων σύμβουλος της CCDH, δήλωσε: "Είναι αηδιαστικό το γεγονός ότι ομάδες που επιδιώκουν να υπονομεύσουν τα θεμελιώδη σεξουαλικά και αναπαραγωγικά δικαιώματα είναι σε θέση να διαδίδουν παραπληροφόρηση σε ευάλωτες γυναίκες και κορίτσια. Το χειρότερο όμως είναι ότι - Facebook και Google κερδίζουν χρήματα από αυτήν την προπαγάνδα".
"Ειδικοί στο παρελθόν έχουν αξιολογήσει τις διαφημίσεις για τις λεγόμενες "αναστροφές" αμβλώσεων δυνητικά θανατηφόρες, ανήθικες και προϊόν παραπληροφόρησης. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο δεν τα βλέπετε στην τηλεόραση ή σε έγκριτες εφημερίδες και ιστότοπους" είπε στη συνέχεια.
"Το Facebook και η Google πρέπει να σταματήσουν αυτές τις διαφημίσεις, να απαγορεύσουν τις ομάδες και τους χρήστες που συμμετέχουν στη διαμόρφωσή τους και να δωρίσουν τα "βρώμικα" χρήματα που έλαβαν σε ομάδες που προστατεύουν τα θεμελιώδη σεξουαλικά και αναπαραγωγικά δικαιώματα" ανέφερε χαρακτηριστικά ο διευθύνων σύμβουλος της CCDH.
Στο Facebook, τα αναλυτικά στοιχεία της πλατφόρμας δείχνουν ότι έως και 1,5 εκατομμύρια χρήστες στο Ηνωμένο Βασίλειο και 3 εκατομμύρια στην Ιρλανδία θα μπορούσαν να έχουν δει τις διαφημίσεις που προωθούν αυτή τη διαδικασία και είναι πληρωμένες από συγκεκριμένες ομάδες κατά των αμβλώσεων, την SPUC στο Ηνωμένο Βασίλειο και την "Life Institute" στην Ιρλανδία.
Οι πολιτικές και των δύο εταιρειών όφειλαν να απαγορεύουν τέτοιες διαφημίσεις. Η Google υποτίθεται πως έχει κανόνες που απαγορεύουν στους διαφημιζόμενους να προωθούν "παραπλανητικές πληροφορίες σχετικά με προϊόντα" και "μη εγκεκριμένα από την κυβέρνηση προϊόντα που κυκλοφορούν στην αγορά με τρόπο που να σημαίνει ότι είναι ασφαλή ή αποτελεσματικά", ενώ από τη μεριά του το Facebook υποτίθεται ότι απαγορεύει τις διαφημίσεις να στοχεύουν σε εφήβους από 13 έως 17 ετών- ωστόσο ένα μεγάλο μέρος των διαφημίσεων της ομάδας κατά των αμβλώσεων "Live Action" που απευθυνόταν σε γυναίκες κάτω των 44 ετών, εμφανίστηκε σε τουλάχιστον 3.000 παιδιά κάτω των 18 ετών στις ΗΠΑ.
Σε επικοινωνία με τη Facebook, εκπρόσωπός της δήλωσε: "Καταργήσαμε πολλές από τις διαφημίσεις που αναφέρονται στην έκθεση - οι περισσότερες από τις οποίες ήταν ανενεργές εδώ και μήνες ή χρόνια - για παραβίαση των πολιτικών μας σχετικά με την προσφορά προϊόντων και υπηρεσιών ενηλίκων." Όπως αναφέρει ο Guardian, η Google μέχρι στιγμής δεν έχει σχολιάσει το ζήτημα.
https://www.news247.gr/kosmos/paranoma-chapia-se-facebook-kai-google-gia-antistrofi-tis-amvlosis-kindynos-gia-ekatommyria-gynaikes.9356671.html?utm_term=Autofeed&utm_campaign=eb&utm_medium=referral&utm_source=Facebook&fbclid=IwAR35zdqmKEwfEqDIVq4vqy65YdmjJ25G5kqGPigldEMb2KsB2I1wrJ2lz64#Echobox=1631776288