H πανδημία επιταχύνει την εφαρμογή των νέων τεχνολογιών στον τουρισμό καθώς παρατηρείται η τάση χρήσης ρομπότ αντί για εργαζομένους σε ξενοδοχεία προκειμένου να ελαχιστοποιηθεί ο κίνδυνος μετάδοσης του κορωνοϊού. Οι ξενοδόχοι από την πλευρά τους πιστεύουν ότι αυτό είναι μόνο η αρχή για τη συστηματική αξιοποίηση των ρομπότ στις υπηρεσίες φιλοξενίας.
Ο ξενοδοχειακός όμιλος του Χονγκ Κονγκ L'hotel Group προσέλαβε έναν νέο υπάλληλο, με την ονομασία Τζίνι. Πρόκειται για το πρώτο από τα 3 ρομπότ με τεχνητή νοημοσύνη που θα κληθούν να εξυπηρετήσουν τους επισκέπτες στα 432 δωμάτια του ξενοδοχείου L'hotel Island South.
Η κύρια λειτουργία του Τζίνι είναι η παράδοση φαγητού στα δωμάτια, συμπεριλαμβανομένων των επισκεπτών που βρίσκονται σε καραντίνα. Το Τζίνι ολοκληρώνει από 130 έως 150 παραγγελίες την ημέρα.
Ένας υπάλληλος του ξενοδοχείου παραδίδει τα γεύματα στο ρομπότ και εισάγει τον αριθμό δωματίου στο οποίο πρέπει να παραδοθούν.
Μετά, το Τζίνι λειτουργεί αυτόνομα, καθώς μπορεί να καλεί το ασανσέρ, να βρίσκει το σωστό δωμάτιο, να ειδοποιεί για την άφιξη επισκεπτών και περιμένει μέχρι οι επισκέπτες να λάβουν την παραγγελία τους. Μετά από κάθε επίσκεψη σε δωμάτιο, το ρομπότ περνά από απολύμανση.
Την ώρα που ο τουρισμός επιστρέφει στο Χονγκ Κονγκ, το Τζίνι θα εξυπηρετεί μαζί με άλλα 2 ρομπότ. Το κόστος για καθένα από αυτά ξεπερνάει τα 100.000 δολάρια.
Οι ξενοδόχοι ευελπιστούν ότι τα ρομπότ θα γίνουν πλεονέκτημα στη λειτουργία των ξενοδοχείων τους κατά την περίοδο κρίσης του κορωνοϊού, όταν οι επισκέπτες χρειάζεται να αποφεύγουν τις κοινωνικές επαφές, ενώ σύμφωνα με εκπροσώπους του ξενοδοχειακού κλάδου, η ανάγκη για υπηρεσίες χωρίς προσωπική επαφή θα αποτελέσουν μεγάλη τάση στα ξενοδοχεία την ερχόμενη πενταετία.
tornosnews.gr